Этап |
Задача этапа |
Содержание урока |
||
Учитель |
Учащиеся |
Примечания |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Организационно-мотивационный |
Введение в атмосферу иноязычного
общения.Создание доброжелательной атмосферы, способствующей дальнейшему
сотрудничеству и последующему общению |
Good morning,
dear knights and dames. Sit down, please. I have just called you knights and
dames on purpose. |
Учащиеся приветствуют учителя.t-c |
1 мин |
Активизация лексических единиц по
теме, формулировка темы учащимися |
Look at the
pictures in front of you. (APPENDIX1)There are different buildings. Write
down their names. What are they?Now turn these sheets of paper and
check your answers.Where are they situated?Which of these objects are
included into the UNESCO World Heritage list?So, what is the theme of the
lesson? |
Учащиеся записывают названия на
образах зданий, отвечают на вопросы, проверяют правильность выполнения
задания, перевернув картинки, и самостоятельно формулируют тему
урока.t-cp1-t, p2-t, p3-t, …хором |
3 мин |
|
Определение учащимися целей и задач
урока |
You know the
words on this topic; you know the names of the buildings.What is the main aim
of our lesson? |
Учащиеся формулируют цель и задачи
урока.t-c; p1-t, p2-t, p3-t, … |
1 мин |
|
Познавательный |
Определение эмоционального состояния
учащихся для формирования мотивационной готовности к дальнейшей работе |
You know, that
every castle has its own secrets and mysteries.Look at the screen. (APPENDIX
2)Today we’ll visit some of the ancient buildings, but we should remain
invisible. We’ll turn into ghosts. So take your pencils and draw faces to the
ghosts. (APPENDIX 3)What mood are you going to
travel with? |
Учащиеся смотрят отрывок мультфильма,
рисуют лица привидениям.t-c |
1 мин |
Активизация фонетических навыков |
Do you know
how to behave in a castle? Listen to the tongue-twister. (APPENDIX 4)Which
letters are not pronounced?Listen and repeat after the speaker. (APPENDIX 5)Now we can start our journey. |
Учащиеся слушают скороговорку и
повторяют её.хоромp1-t, p2-t, … |
2 мин |
|
Создание интереса и мотивации к работе
с текстом через опору на личный опыт |
Look at the
map. What do the letters N and M mean?(APPENDIX 6)Now look at the screen.
That is the answer. (APPENDIX 7)Puzzle: Children from Zhlobin are going to
visit Mir Castle. But the coach is not very fast. It makes 70 km an hour. Mir
Castle is about 300 km from Zhlobin. How much time does it take to get to Mir
Castle?Now, read the text. (APPENDIX 8)Your task is to learn and remember as
much information as possible about Mir castle and Nesvizh Castle. |
Учащиеся объясняют знаки на карте.t-c
p1-t, p2-tУчащиеся разгадывают загадку.in pairs |
1 мин 1 мин 2 мин |
|
Развитие навыков понимания
прочитанного |
Look through
the text and match the parts with the pictures. (Exercise 3a, page 60) |
Учащиеся читают текст, соединяют части
текста с картинками.In groups of 3 |
2 мин |
|
Контрольно-рефлексивный |
Контроль понимания прочитанного с
целью развития устной речи |
Read the text
and choose the title for each part of the text from this list. (Exercise 3b,
page 60)A blue square in each paragraph marks the place where a sentence was
taken out from. Put the sentences back into the paragraphs. (Exercise 3c,
page 61)*Complete the sentences. (APPENDIX 9)1. In old times people called
Belarus the country of … 1. Have you ever
been to Mir or Nesvizh? 2. When did you
go there? 3. What did you
see there? 4.
Did you like the trip? Why? 5. If you haven’t
been to Mir or Nesvizh, would you like to go there? |
Учащиеся подбирают название к каждому
абзацу.In groups of 3Учащиеся выполняют упражнение на карточках, вписывая
пропущенные предложения, и читают их вслух.In groups of 3Учащиеся дополняют предложения,
исправляют ошибки, отвечают на вопросы учителя.t-cp1-t, p2-t, …на карточках |
1 мин 3 мин 3 мин 2 мин 3 мин |