Обобщение
знаний |
Now it’s time to leave these
castles. What have you learnt about these castles? |
Учащиеся
делятся информацией, которую запомнили больше всего.t-c p1-p2, p2-p3, …c-t |
3 мин |
|
Релаксация |
Снятие
усталости и напряжения, которые связаны с умственной нагрузкой |
What English speaking
country can be proud of its castles?Let’s relax. Look at the screen and enjoy
the beauty of Scotland. (APPENDIX 11) |
Учащиеся
наслаждаются видами Шотландских замков под музыку. |
2 мин |
Физкультминутка |
Восстановление
работоспособности учащихся |
But there are some ghosts in
Scottish castles, too. Look at the screen. (APPENDIX 12)Now your task is to
frighten this ghost using the mimics of your face. Are you happy now? Let’s sing and
dance. (APPENDIX 14) |
Учащиеся
просматривают фрагмент мультфильма.Учащиеся прогоняют сердитое привидение при
помощи мимики.Учащиеся отвечают на вопрос учителя, танцуют и поют.t-p |
1 мин 1 мин |
Коррекционно-обобщающий |
Совершенствование
навыков восприятия и понимания речи на слух |
Your task is to listen to
the text and be ready to retell it in 4-5 sentences. |
t-c |
|
Снятие
языковых трудностей |
But first answer the
questions.- Do you know who Efrosinya Polotskaya is?- Where is she from?- Do
you know what buildings you can find in Polotsk?There are some words in the
text that are unknown to you. Look at the blackboard.ancestors |
Учащиеся,
ответив на вопросы, догадываются о содержании текста.t-c p1-t, p2-t |
1 мин 1 мин |
|
Развитие
аудитивных навыков |
Now listen to the text and
find English equivalents to the following word combinations. (APPENDIX 15, 16) |
Учащиеся
слушают текст и подбирают английские эквиваленты к русским словосочетаниям.In
pairs |
2 мин |
|
Контроль
навыков восприятия и понимания речи на слух, постепенный переход на говорение |
These naughty ghosts made a
mess, they mixed everything.Match the parts of the sentences. (APPENDIX 17)Make a plan of the
text. |
Учащиеся
соединяют части предложений, составляют план текста.t-cp-tна карточках |
1 мин 1 мин |
|
Обобщение
знаний по теме урока, совершенствование навыков говорения |
Your task is to speak about
these wonderful places. Begin your sentences like this. (APPENDIX 18) |
Учащиеся
воспроизводят информацию о замках и соборе с опорой на смысловой скелет. |
2 мин |
|
Рефлексивно-оценочный |
Объяснение
домашнего задания |
Now open your record-books
and write down your home task. Your home task is to voice the film. (APPENDIX 19) |
Учащиеся
записывают домашнее задание в дневники.t-c |
1 мин |
Формирование
у учащихся способностей анализировать и делать выводы. Сравнительный анализ
эмоционального состояния в начале урока и на его завершающем
этапе |
We have come to the end of
our traveling. What can you tell your English friend about?Now we have to
turn into pupils again. Turn your ghosts back and draw them faces. What mood
are you leaving this place with? (APPENDIX 3) |
Учащиеся
отвечают на вопросы учителя, рисуют привидениям лица.p1-t, p2-t, … |
1 мин 1 мин |
|
Оценка
активности и работы учащихся на уроке |
I’m quite satisfied with
your work at the lesson today. Your work was great. I liked it very much. I’m
pleased with the answers and your work. Thank you for your participation. Thank you for today’s lesson. See
you next week. |
Учащиеся
внимательно слушают учителя.t-c |
1 мин |